20121105

Awak




'Awak'.
Tadi saya nampak 'awak' lagi dari jauh.
 Tapi saya sengaja ikut jalan lain. 
Sebab tak mahu bertembung. 
Saya nampak 'awak', tapi saya sengaja buat-buat tak nampak. 
Maafkanlah saya. 

'Awak'.
Saya sebenarnya sukakan 'awak'. Tapi saya malu. 
Sebab itu saya larikan diri. 'Awak' terlalu hebat. 
Saya banyak kurangnya. 

'Awak'.
Saya tahu awak sentiasa pandang saya. Saya perasan. 
Tapi saya takut nak menoleh. Tak berani. Segan. 

Tapi.
'Awak' tak pernah hilang dari pandangan saya. 
'Awak' ikut sayakah?
Nama 'awak' ada dimana-mana. 
Kebetulan apakah semua ini?

Benar, saya sentiasa mengharapkan kehadiran 'awak'.
Dan kini Allah hadirkan 'awak'.

'Awak'lah Petunjuk itu.

Awak sentiasa ada dekat saya. 
Kadang-kadang saya saja buat-buat tak nampak awak. 
Saya sengaja melarikan diri dari awak. 

Allah dah beri petunjuk dengan pelbagai cara pada saya.
Sama ada saya perasan atau tidak saja.
Sama ada saya mahu lihat atau tidak saja.

Jangan takut menerima petunjuk.
Itu tanda Kasih Sayang Allah.

Saya tak akan lepaskan  'awak'.






"Sungguh. Kami telah menunjukkan kepadaNya jalan yang lurus; ada yang bersyukur, 
ada pula yang kufur.  
(76 :3) 

"Barang siapa yang diberikan petunjuk oleh Allah, maka dialah yang mendapat pentunjuk;
Dan barangsiapa yang disesatkan-Nya, maka engkau tidak akan mendapat seorang penolong yang memberi petunjuk kepadanya. 
( 18:17)

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...