20121105

Aku bukan bidadari








Semalam
Aku mimpi. Ditumbuhi sayap bidadari.
Entahlah bidadari sebenarnya ada sayap atau tidak. 
Tak pasti.
Mungkin saja banyak terpengaruh 
dengan cerita fantasi zaman kanak-kanak. Haha.

Tapi. Sejenak aku fikir. 
Andai saja aku punya sayap bidadari.
Layakkah aku?
Langsung tidak. Aku yakin.
Aku kenal siapa aku.

Aku jadi malu
pada diri sendiri.
Hati masih belum cukup suci.
Aku kenal diri aku.

Ah, siapa yang tak buat dosa?
Biasalah manusia tak sempurna.
Emm.

Aku tak menawan, tak mempersona, tak sejelita bidadari,
Cukup saja sempurna tubuh
Ada akal, mampu fikir.
Tapi ada ketika tetap saja aku
tak syukuri kurniaan Tuhan.  

Aku masih berusaha memperbaiki diri
Aku cuma perlu cinta dan redha ilahi.
kerna aku bukan bidadari.




No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...