20130517

Cinta yang mahal



Jujurnya aku tak gemar
gemar lihat kau bermain api
api cinta
cinta tak sah.

Sebenarnya aku harap
harap ada adam
adam yang mengerti
mengerti bahawa cinta
cinta tak harus dibawa ke simpang
simpang hitam.

adam sayang hawa kan?

Seikhlasnya aku pinta
pinta adam agar
agar jadikan hawamu
hawamu permaisuri dunia
dunia juga akhirat.

Sepenuhnya aku mahu adam tahu
tahu bahawa untuk
untuk jadikan hawa permaisuri, 
jangan telefonnya kerap kali
jangan mesejnya acap kali
jangan berdua-dua dengannya saban kali
jangan pegang tangannya kesekian kali
jangan
jangan
jangan
sebab hawa ini terlalu-amat-sangat lembut sekali

Sebetulnya aku mahu
mahu adam tahu
tahu bahawa aku 
aku tak gemar lihat
lihat adam beli hati 
hati hawa dengan murah

Makanya belilah cinta
dengan cara yang terhormat


kerana 
Cinta itu mahal harganya



No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...