20121228

Manusia 'Pelupa'

"Maaf, saya tak pernah ambil tahu, memang tak mahu ingat, saja buat-buat lupa dan akhirnya saya terlupa,"


........


"Tapi bila saya nak ingat, saya akan sentiasa ingatkan diri saya, saya fikir dan akhirnya saya akan sentiasa ingat,"


........




Perasaan itu kadang-kala memang sukar dikawal.
Rindu, Cinta, Marah, Cemburu seringkali wujud.

Perasaan inilah yang memberi rencah pada kehidupan,
Namun kadang-kala, apabila rencahnya terlalu banyak,
ianya tidak menjadi seperti yang kita inginkan.

Bak kata pepatah English, "less is more".
Biasa-biasa saja sudah cukup.
Berpada-padalah mengawal perasaan. 
Kerana perasaan itu sememangnya dicipta untuk dikawal.

Untuk melupakan terus, pastinya bukan perkara mudah.
Jadi kawal perasaan itu perkara penting.

Ingat.
'Teringat' dan 'Ingat' itu  tak sama.
Peace no war.
:)
<3





1 comment :

  1. btol tu :) ingat dan teringat adalah berbeza. thanks 4 da reminder kak :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...