20121217

Bunga telur and Bally shoes

Musim perutusan cinta kembali lagi. Bersama-sama musim langit menangis. Hujan rahmat. Hujan cinta. Musim perkahwinan atau musim penyatuan dua hati. Banyak persediaan dan persiapan perlu dilakukan.

Perkahwinan itu adalah sunnah Rasulullah bahkan Nabi s.a.w tidak mengaku umat apabila ada sesiapa yang tidak mahu berkahwin sedangkan ia mempunyai kemampuan dan perbelanjaan yang mencukupi.

Indahnya perkahwinan andai berlandaskan syariat. Berkahwin itu mudah tapi pengisian selepas perkahwinan itulah yang utama. Siapa kamu sebelum dan selepas berkahwin.
Siapa yang tak punya jodoh. Semua sudah ditakdirkan jodoh masing-masing. Cepat atau lambat saja. InsyaAllah semua orang akan merasai alam perkahwinan. Kalaupun tak di dunia, InsyaAllah di akhirat sana. Perkahwinan itu menghubungkan dua jiwa secara halal.  Perkahwinan itu menghubungkan cinta yang halal. Cinta itu nikmat. Maka perkahwinan juga adalah nikmat.

Teringat ketika meniti waktu kanak-kanak dulu, bermain kahwin-kahwin. Ketika itu tak ada perasaan pun pada 'pasangan pengantin'nya. Bagaikan simulasi kembali tentang perkahwinan-perkahwinan yang pernah dilihat. Tapi kini apabila meniti dewasa, perkahwinan yang dulunya olok-olok, kini jadi realiti. 

Niat di hati ini bukanlah terlalu memikirkan tentang perkahwinan. Masih awal lagi rasanya. Cuma apabila berpengalaman mengikuti aturcara perkahwinan dari mula hingga akhir sedikit sebanyak memberi input buat diri ini.

























My first time wedding shoot
Wanie & Farulisman
15/12/2012
Alor Lintang , Besut , Terengganu
Picture and edit by Intan Solehah


3 comments :

  1. hehe.. terima kasih adindaku sayang..
    pertama kali menge-shoot wedding..
    ^^ <3

    ReplyDelete
  2. wahhh...jauh nye dapat job...sampai besut....bile nie

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...