20130203

Rasa dalam hati



Dalam kesibukan menyiapkan rph, mencuri sedikit masa menukilkan ini - rasa hati ini.

Aku ini manusia biasa. Mempunyai fitrah yang sama dengan semua orang. - 
Ingin disayangi dan menyayangi. 

Bukan tidak pernah didekati, cuma aku memasang dinding terlalu tinggi pada yang ingin mendekat. 
Aku memang penakut. Takut menghadap masa terkehadapan. 
Tapi mungkin juga Allah mahu aku tetap lagi menjaga hati ini. Dia lebih tahu. 
Mungkin Dia tahu aku belum sedia. Dia lebih tahu. 
Mungkin Dia sedang menjaga aku. 

Cinta ini bukan perkara main-main. 
Kita yang perlu memahalkan cinta. 
Jangan buat cinta nampak murahan. 

Orang yang ingin berkahwin, bukanlah kerana dia 'gatal'. 
Mungkin saja dia sudah sedia galas tanggungjawab.

Berkahwin itu lebih baik daripada bercinta bertahun-tahun tanpa ada apa-apa ikatan. 











Andailah kamu tahu.
Aku memang sayang. 
Sejak dulu hingga sekarang.











_______________________
Hati-hatilah sebelum jatuh cinta.
Kenali hatimu, cintamu.. sebelum jauh mencintai. 


Andai kamu berani memulakan, kamu juga perlu berani memikirkan kesudahannya. 

Mencintai tak semestinya memiliki.  <3







No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...